Metrófelújítás: aláírták az akadálymentesítésről szóló megállapodást

Oszd meg másokkal!

Desktop
Kovács Ágnes és Tarlós István aláírták a megállapodást (forrás: budapest.hu)
Kovács Ágnes és Tarlós István aláírták a megállapodást (forrás: budapest.hu)
A felújítás alatt álló 3-as metróvonal húsz állomásából tizennyolc lesz akadálymentesen megközelíthető, a tervek szerint öt állomáson ferdepályás lifteket építenek. Az erről szóló megállapodást Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke írta alá csütörtökön.

Az eredeti elképzelések szerint a 3-as metró 12 állomása lett volna akadálymentes: a Kőbánya-Kispest, valamint az Árpád híd metróállomások már akadálymentesek. Az Újpest-Városkapu állomásnál a Budapest-Esztergom vasútvonal korszerűsítésének keretében oldják meg az akadálymentesítést. Emellett további 9 állomásra elkészültek az engedélyezési tervek és megvannak az építési engedélyek – mondta el Tarlós István a megállapodás aláírása előtt.

Miután nagy lakossági és politikai felzúdulást váltott ki az az információ, hogy a metróvonal felújításánál nem oldották volna meg a teljes akadálymentesítést, így némi huzavona után a Fővárosi Önkormányzat tárgyalásokba kezdett a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ). A tárgyalások eredményeként a Főváros további 6 állomáson vállal akadálymentesítést a rekonstrukciós projekten kívül, de azzal egy időben.

A Klinikák állomásnál a peronszint és a felszín között épülne úgynevezett ferdepályás felvonó, a becslések szerint nettó 640 millió forintból. A Corvin-negyednél a peronszint és az aluljárószint között ferdepályás felvonó, az aluljáró és a felszín között hagyományos felvonó épülne nettó 929 millió forintból.

A Kálvin térnél a peronszint és az aluljárószint között épülne ferdepályás felvonó nettó 671 millió forintos becsült összegből, a Ferenciek terénél pedig nettó 656 millió forintból. Ennél a két állomásnál az aluljáró és a felszín között már van lift. Az Arany János utcai állomás esetében a peronszint és a felszín között ferdepályás felvonót építenének. Ennek becsült költsége nettó 653 millió forint.

A Dózsa György úti állomásnál a peronszint és a felszín között lifteket építenének, amelyek – lehetőség szerint – az aluljárószinten is megállnának. Ennek becsült költsége nettó 804 millió forint. Ezen az állomáson az akadálymentesítést a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végzik majd el, legkésőbb 2020. szeptember végéig.

A két kimaradó megállóban – az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében – ideiglenesen korlátlifteket építenek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.

Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke kijelentette: a megállapodás megkötése mérföldkő a mozgássérültek számára. A közösségi közlekedés akadálymentes használata talán az egyik kulcs ahhoz, hogy az élet minden területe hozzáférhetővé váljon minden mozgássérült ember számára. A beruházás segít a mozgássérülteknek, az időseknek, a babakocsival és a nehéz csomaggal közlekedőknek egyaránt – tette hozzá.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?