Tudtad? Ezek a zöldségek és gyümölcsök megvédik a bőrödet a napsugaraktól

Oszd meg másokkal!

Desktop
a kép illusztráció

A narancssárga vagy piros zöldségek és gyümölcsök, valamint a sötétzöld zöldségek béta-karotin tartalmuk miatt elősegíthetik a bőr napozás közbeni védelmét – mondta Veresné Dr. Bálint Márta főiskolai tanár, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének vezetője.

Enyhébb leégés esetén a bőr regenerációját támogathatjuk A-, C- és E-vitamint tartalmazó ételekkel. Emellett fontos az is, hogy ha napon tartózkodunk, a fokozott verejtékezéssel járó ásványianyag-vesztés miatt naponta 2-2,5 liter vizet, ásványvizet vagy hígított natúr gyümölcs- illetve zöldséglevet igyunk.

A béta-karotin segíti a nap UV sugarainak kiszűrését. A fényvédő krémek ugyan mindenképpen nélkülözhetetlenek, ám a sárgarépa, a kaliforniai paprika, a paradicsom, a sütőtök, a sárgabarack, a dinnye, illetve a sóska, a spenót és a brokkoli tovább fokozzák a bőr védekezőképességét.

A béta-karotin a bőr megóvásáért felelős A-vitamin előanyagként antioxidáns hatásánál fogva hozzájárul a napozás közben nagyobb mértékben képződő szabad gyökök semlegesítéséhez.

A tanszékvezető azt ajánlja, hogy enyhe leégés esetén igyunk sok vizet, nehogy kiszáradjunk, és fogyasszunk a bőr regenerálódásához szükséges tápanyagokat tartalmazó élelmiszereket. A tejben, tejtermékekben, májban, tojás sárgájában, olajos halakban lévő A-vitamin segíti a bőr újraképződését és gyógyulását. A friss gyümölcsökben lévő C-vitamin pedig a bőr rugalmasságát adó fehérje, a kollagén képződéséhez szükséges. 

A növényi olajokban, búzacsírában, olajos magvakban lévő E-vitamin antioxidáns hatása miatt szintén segítheti a napozáskor túlságosan nagy mennyiségben képződő szabad gyökök semlegesítését - ajánlja a szakember.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?